!!!Barnmisshandel!!!

"Jag ligger stilla så att jag inte märks ... Kanske om jag blundar tillräckligt hårt blir jag osynlig? Kanske om jag ligger tyst blir jag inte upptäckt i mitt lila gömställe... Jag hör stegen utanför... de närmar sig ... jag håller andan... Sen kommer den... tystnaden... jag blundar hårdare... väntar... Plötsligt går dörren upp och jag förstår att tystnaden har varit förrädisk ... nu är det meningslöst att försöka springa ... Det blir bara värre... Sen kommer den väntad som en blixt..smärtan....."
                                                                                                                                                                                                                                                  -  Ett namnlöst barn

 Ni alla har säkert hört talas om barnmisshandel. Det är ju något som brukar komma upp i tidningar och ibland på nyheter. Visst låter det fruktansvärt med barnmisshandel? Men det är inte så många som verkligen förstår hur alvarligt och förskräckligt det är. Och det är ju inte så konstigt, eftersom det är svårt att föreställa sig något man aldrig upplevt själv. Och det är just därför som jag har startat den här bloggen. För att upplysa folk om det otäcka under ytan som man så ofta väljer att inte se. För att få oss alla som bara ser passivt på att se varje barns lidande som en katastrof. Jag hoppas att det finns folk där ute som bryr sig och vill motverka det hemska som sker. Jag ser fram emot att blogga för barnen och hoppas på respons.

Hälsningar Anastacia


Kommentarer
Postat av: Leif

Finns det något som är värre än barn misshandel???????Ja tro mig!!Det finns!

Det är att bli oskyldigt dömd för barnmisshandel, och bli fråntagen sitt enda barn utan möjlighet att kunna visa sin oskuld!

2009-12-18 @ 22:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0